Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
czesc_dla_rodzicow_i_pedagogow [2013/10/10 23:02] |
czesc_dla_rodzicow_i_pedagogow [2013/10/10 23:02] (aktualna) |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | ====== Anna Lissewska - NASTOLATEK.PL ====== | ||
+ | **„NASTOLATEK.PL czyli przewodnik po życiu nie tylko dla nastolatków, | ||
+ | |||
+ | Część „Nie tylko dla rodziców i nauczycieli” zawiera wskazówki dla rodziców i pedagogów, jak rozmawiać na poszczególne tematy, na co zwrócić uwagę, jakich wystrzegać się błędów. Do niej dołączone są wszystkie pytania, jakie na lekcjach wychowania seksualnego zadali mi uczniowie - patrz: [[http:// | ||
+ | |||
+ | Nie zawsze można udzielić prostą radę. Większość problemów wynika z naszych emocjonalnych ograniczeń i warto wiedzieć jakich. Niektóre moje uwagi mogą wzbudzić więcej pytań zamiast dać odpowiedzi. Uważam jednak, że więcej pożytku z głębokiej refleksji, niż z gotowych recept. Na samym początku zachęcam do zapoznania się z artykułem [[PSYCHIKA CZYLI ODKRYWANIE ZAGINIONEGO LĄDU]] z części [[5)KAŻDY MIEWA PROBLEMY|KAŻDY MIEWA PROBLEMY]]. Łatwiej będzie zrozumieć moje sugestie i wskazówki. | ||
+ | |||
+ | Rozdziały w części dla rodziców i pedagogów są takie, jak kategorie, na które zostały podzielone pytania uczniów. Aby ułatwić Państwu szukanie, ułożone są alfabetycznie, | ||
+ | Podział na kategorie pozwala zobaczyć, jakie jest zainteresowanie danym tematem i w jakim wieku największe. Nazwy rozdziałów – kategorii czasem nie pokrywają się z tytułami artykułów w części dla wszystkich. Jest tak, gdyż kategorie tworzyłam, by uwypuklić zainteresowanie młodzieży jakimś problemem, a potem, gdy pisałam artykuły, okazywało się, że dana kategoria jest tylko częścią większej całości, wchodzi w skład obszerniejszego tematu, lub na odwrót – jest tak obszerna, że została podzielona na kilka tematów. Pod każdym tytułem rozdziału w części dla rodziców i pedagogów podane są linki do artykułów, | ||
+ | |||
+ | W rozdziałach podaję całkowitą ilość pytań zadanych na dany temat. Pokazuje to rzeczywiste nim zainteresowanie. Ilość pytań zadanych w poszczególnych klasach, co można zobaczyć w części [[http:// | ||
+ | Udział pytań z poszczególnych klas w ogólnej ich liczbie został policzony tylko wtedy, gdy była to wartość istotna statystycznie. \\ | ||
+ | |||
+ | Pytania ze szkół, które uczniowie pisali na początku moich zajęć na kartkach (patrz: [[WYCHOWANIE SEKSUALNE W POLSKICH SZKOŁACH]]), | ||
+ | Klasa 7 to po staremu 7, po nowemu 1 gimnazjum. \\ | ||
+ | Klasa 8 to po staremu 8, po nowemu 2 gimnazjum. \\ | ||
+ | Klasa 9 to po staremu 1 szkoły średniej, po nowemu 3 gimnazjum. \\ | ||
+ | Klasa 10 to po staremu 2 szkoły średniej, po nowemu 1 liceum. \\ | ||
+ | Klasa 11 to po staremu 3 szkoły średniej, po nowemu 2 liceum. \\ | ||
+ | Klasa 12 to po staremu 4 szkoły średniej, po nowemu 3 liceum. \\ | ||
+ | Klasa 13 to po staremu 5 technikum. \\ | ||
+ | |||
+ | Łącznie do roku 2005 zadano mi w szkołach 6159 pytań. | ||
+ | Zostały one spisane i jak już pisałam, posegregowane. Niektórych może dziwić przynależność jakiegoś pytania do danej kategorii. O tej przynależności w większości decydował mój syn, wówczas „przemijający” nastolatek. Uznałam, że lepiej niż ja orientuje się, jakiego tematu wg uczniów dotyczy pytanie. | ||
+ | Zachowano oryginalne określenia, | ||
+ | W różnych rozdziałach pytania mogą się powtarzać, gdyż wiele z nich dotyczy kilku tematów jednocześnie. Ponieważ zostały spisane wszystkie pytania, niektóre powtarzają się jedne pod drugimi, po to by dać obraz rzeczywistej ich liczby. \\ | ||
+ | |||
+ | W statystykach nie są uwzględnione problemy z listów tych, którzy skorzystali z opcji „zadaj własne pytanie” w moim dziale MIŁOŚĆ I SEKS FAQ na portalu Nastek.pl (dawniej: Nastolatek.pl). Ilość listów na jakiś temat nie oddaje zapotrzebowania na daną wiedzę. Gdy na portalu pojawiał się artykuł, zaspokajał jej głód i ilość mejli na ten temat znacznie się zmniejszała. | ||
+ | O zainteresowaniu tematem artykułu świadczy ilość wejść na stronę, na której jest publikowany, | ||
+ | http:// | ||
+ | </ | ||
+ | Mam nadzieję, że moja praca zamknie usta tym, którzy mają wątpliwości, | ||
+ | |||
+ | ROZDZIAŁY - KATEGORIE a w nich wskazówki dla rodziców i pedagogów: \\ | ||
+ | |||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice:W JAKIM WIEKU MOŻNA ROZPOCZĄĆ WSPÓŁŻYCIE SEKSUALNE? | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | [[rodzice: | ||
+ | \\ |